|
|
Kovács Róbert / MTV /, Kremsier Edit /MTV/ |
Kardos Tünde /Stúdió"K", |
Takács Vera, az est házigazdájaként bevezetőben azt vetette fel, milyen kihívásokat jelent a XI. század ezen a területen, hozzátéve, hogy komoly frissülés érezhető, új műfajok, új formák.. |
Tóth Miklós rendező válogatta a Gyermekszínházi Szemle versenyprogramját, röviden elmondta milyen nehézségekkel kellett megküzdenie, és hogy nem érzi a frissülés szelét. Sok rémes előadást látott. |
Novák János, a Kolibri Gyermek és Ifjúsági Színház igazgatója, zeneszerző, énekes, az ASSITEJ magyar elnöke első hozzászólásában bemutatta a frisssen megjelent, a IV.Biennálé vitaanyagát tartalmazó kiadványt. Ezenkívül megjegyezte, hogy nem lehet általános kijelentéseket tenni arra, hogy mi a jó és rossz, mert Tóth Miklós pl. ostorozta a play backre készitett előadásokat, miközben a magyar bábjátszás világsikere playback előadás volt. |
|
Csató Kata rendező, színész úgy gondolja, hogy álmodik valamit, és érzi hogy az fontos, és akkor azt megcsinálja |
Tengely Gábor úgy látja, hogy vannak jó és rossz rajzfilmek, és jó és rossz színházak |
Bognár Éva /RádióQ/ Baracsy Gabi /ATV/ |
Fábri Péter, a Kolibri Színház dramaturgja, költő, válaszolt a kiinduló kérdésre, elmondta, hogy az a baj, hogy nincsenek klasszikusok, ugyanakkor kellenének az új művek, mert a Grimm meséket csócsálják a színházak, |
Vági Zsuzsa /alias Kamilla bohóc/ a Thália Stúdióban játssza Illemtan c. kiváló előadását, arról beszélt mennyire kiszámíthatatlan mi hat a gyerekekre. Minden előadáson más a hatás, |
Tömöry Márta, a magyar bábjátszás klasszikusa, dramaturg, író, rendező az ókori színház példáját hozta fel arra, hogy a műveket legendákat, meséket miden korban aktulizálták, A csecsemőszínházak szükségességét kérdését is felvetette. |
Novák János, Az elmúlt időszakban több vérkeringést frissitő kezdeményezés köszönhető neki, ilyen pl. a csecsemőszínház és az osztályterem színház műfajának terjesztése |
Kremsier Edit tv szerkesztő alátámasztotta a csecsemőszínház pozitiv hatását és jelentőségét, Fontos, hogy a z előadások ne a nyagymamáknak készüljenek |
Trencsényi László, A Pedagógiai Társaság főtitkára, docens a régi mesék kapcsán Pinokkióról beszélt, hogy a lehető legrosszabb példát adja - majd kifejtette, hogy a pedagógia és a gyerekszínház két Lottiként összetartozik. |
Csató Kata alkotóként kikérte magának, hogy neki bárki, bámikor megmondja, hogy mit csináljon. Láthatóan máshogy értette, amit Trencsényi mondott, A pedagógus szó elhangzása új mederbe terelte a beszélgetést |
Nagy Andrea naz egyszervolt.hu gazdasági igazgatója és Koltai Judit a Holdvilág színház igazgatója. figyel a vitára |
Takács Vera a pedagógus, szülő sokszor a hatvanas éveket idéző elvárásai okozta nehézségekről kérdezett |
Badacsonyi Angéla Blattner díjas bábművész, óvodásoknak játszik leggyakrabban, egyszemélyes előadásai a felnőttek és gyerekek tetszését egyaránt elnyerik |
Parázslott a vita. A Klamm osztályteremszínházi előadás tapasztalatokról és a Kolibri ifjúsági vonaláról beszél, hangsúlyozva, hogy ez kell, akkor is, ha félnek tőle. |
Lipták Ildikó a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ munkáját ócsároló körleveléről beszélt, az alkotók felelősségéről, a felnőttek félelmeiről, és arról hogy ez nem akasztja meg a munkájukat |
Alpár Vera még felvetett néhány kérdést a színészképzésről, aztán ismertette, hogy milyen témákkal várja még a Gyermekmédia Egyesület a Kávhéházi esteken a kedves érdeklődőket. www.gyermekmedia.eu |
Takács Vera összefoglalta a hallottakat és beszélt még a gyerekeknek alkotók felelősségéről, |
Végezetül Juszczák Zsuzsa meghivott mindenkit a vita folytatására a Gyeremekszínházi Szemle eseményeire |
A beszélgetés 2 órán keresztül tartott
A terem hangositásban Csák György volt a segítségemre.
A fotókat Steinhauser Andrea készítette, a videófelvételt /ahonnan a fotók másik része származik, Bánszki Kristóf/